דף הבית » חומרי גלם למזון » חומרי גלם לגלידריות: המדריך המלא

חומרי גלם לגלידריות: המדריך המלא

חומרי גלם לגלידריות

גלידה היא קינוח קפוא שעשוי מחלב, סוכר וחומרי טעם וריח. זה מוגש בדרך כלל ככף בקונוס או בצלחת.

מתכון הגלידה הראשון פורסם ב-1744 על ידי פיזיקאי וקונדיטור איטלקי בשם אנטוניו לטיני. הוא תיאר את תהליך הכנת מה שהוא כינה “ג’לטו” שפירושו “קפוא”.

הפטנט הראשון בארה”ב על מקפיא גלידה הונפק לננסי ג’ונסון ב-10 בינואר 1843. הפטנט מתאר כיצד להכין גלידות באמצעות חלבונים, סוכר וסירופי פירות ללא ביצים או מוצרי חלב בתוכם.

בסוף המאה ה-19, היו סוגים רבים ושונים של גלידה זמינים כולל וניל, שוקולד, תות שדה, חמאה ועוד. בתחילת שנות ה-1900 החלו להמציא טעמים חדשים כמו מנטה וקפה.

הטעמים הפופולריים ביותר הם שוקולד, וניל, תות ונענע. זה מוגש באופן פופולרי גם עם תוספות כמו קצפת, ספרביז, אגוזים ופירות כמו דובדבנים או אוכמניות.

חומרי הגלם לגלידה הם תערובת של מוצרי חלב (שמנת, חלב מרוכז, שומן חמאה), סוכר, חומרי טעם וריח ותוספים מאושרים. החלב והשמנת מגיעים מפרות או מבעלי חיים אחרים המייצרים מוצרי חלב. הסוכר מגיע מקנה סוכר או סלק הגדל בשדות ומעובד במפעלים. טעמים מגיעים מפירות כמו תותים ותבלינים מפולי וניל כמו מקלות קינמון ועשבי תיבול כמו עלי נענע.

מהם 5 המרכיבים העיקריים של גלידה?

גלידה היא קינוח קפוא, העשוי בדרך כלל מחלב, שמנת, סוכר וחומרי טעם וריח. חומרי הטעם יכולים להיות כל דבר, מווניל ועד שוקולד ועד תות.

המרכיבים העיקריים בגלידה הם חלב, שמנת וסוכר. גלידה מכילה גם טעמים שונים כמו וניל, שוקולד או תות.

גלידה נהנית מזה מאות שנים ברחבי העולם. קרח בטעמים נמכר בדוכני דרכים בסין העתיקה. בצפון אמריקה, טעמי הגלידה מבוססים לרוב על פירות או מרכיבים אחרים כמו שוקולד ואגוזים.

אנשים נהנים מגלידה בדרכים רבות ושונות: הם יכולים לאכול אותה בעצמה, עם תוספות כמו ספרינלס וקצפת; השתמש בו כתוספת לפשטידות ולסונדייז; הכניסו אותו למאכלים כמו מילקשייק ועוגות, או יוצרים תבשילים משלהם עם שילובים כמו חתיכות בראוניז או חתיכות בצק עוגיות.

5 המרכיבים העיקריים של הגלידה הם:

1. אוויר: נפח הגלידה הוא 30% עד 50% אוויר.

2. ממתיקים – מכיוון שארוחות קרות נוטות לקהות את קולטני הטעם ולהפוך אותם לפחות רגישים לטעמים, ממתיקים חיוניים לטעם ולאיכות הגלידה.

3. שומן: שומן הופך את הגלידה לעשירה יותר, חלקה יותר ומלאת טעם בסך הכל. זה גם מגביר את המרקם והצפיפות של הגלידה.

4. גודל גביש קרח: האם הגלידה חלקה או גרוסית תלוי בגודל הגבישים הללו. גבישים אלה צריכים להיות זעירים כדי למנוע גלידה חולית.

5. מוצקים אחרים כוללים פירות, בצק עוגיות, שוקולד צ’יפס, מלחים מינרליים, מייצבים (חלבונים שסופגים ומחזיקים נוזלים בגלידה במקום תוך מניעת גבישי קרח ענקיים), ומייצבים. דברים אלה עוזרים לתת לגלידה גוף, מרקם וחלקות.

 

דילוג לתוכן