דף הבית » מדריך חומרי גלם כללי » הנה משהו שלא ידעתם עליו: חומרי גלם לאהיל

הנה משהו שלא ידעתם עליו: חומרי גלם לאהיל

אהיל חומרי גלם

אהיל הוא פיסת בד או נייר המשמשת לכיסוי הנורה ולהצלת האור מהנורה. מטרתו של אהיל היא להעניק מראה דקורטיבי למנורה, כמו גם להגן על אנשים מפני סנוורים מהסנוור של האור. אהילים עשויים בדרך כלל מבד, נייר או פלסטיק. הסוגים הנפוצים ביותר עשויים מכותנה, פשתן, משי, בד תערובת פשתן-כותנה, או מבדי תערובת משי-כותנה.

חומרי הגלם של אהיל הם בדרך כלל בד, מסגרת תיל ובטנה.

בד: הבד הוא בדרך כלל כותנה או משי. זה יכול להיות ארוג, סרוג, או מודפס.

מסגרת תיל: מסגרת החוט עשויה לרוב ממתכת אך יכולה להיות עשויה גם מפלסטיק. הוא משמש כדי להחזיק את צורת הגוון וליצור תמיכה לבד שייכרך סביבו.

בטנה: הבטנה עשויה לרוב מכותנה או פוליאסטר ומספקת בידוד לנורה וכן מונעת בריחת אור דרך הצל.

איך להכין אהיל

כדי ליצור אהיל, אתה צריך:

– בד (בחר איזה צבע אתה רוצה)

– מספריים

– סרגל

– עיפרון

– סרט מדידה

– חוט (בחר איזה צבע אתה רוצה)

– מכונת תפירה או מחט וחוט

שלב 1: איסוף החומרים -מסגרת אהיל -בד (מספיק לכסות את המסגרת) -סרגל -מספריים -סיכות או סיכות

שלב 2: מדדו וחתכו את הבד לגודל המסגרת. הנח סיכות או סיכות על כל ארבע פינות הבד והצמד אותן למסגרת. גזרו עודפי בד מצידי המסגרת.

שלב 3: קפלו את הבד לשניים, כך שיהיה לכם מלבן קטן. מדוד את אורך הקצה העליון מצד אחד של המסגרת לצד השני וודא שהוא שווה. גזרו קו ישר על הבד כך שיסתיים בשלב זה. לאחר מכן חתוך קו ישר נוסף בניצב לשני הקווים הללו, שייצור את הפינות העליונות לאהיל שלך.

שלב 4: ודא שהאהיל שלך מרוכז על המסגרת, ואז הצמד או מהדק כל צד של הבד. זה ישמור את הגוון שלך במקום בזמן שאתה תופר אותו למסגרת.

שלב 5: קפלו את אחד מהתפרים הפיניים בזווית של 45 מעלות, כאילו הסתכלתם עליו מלמעלה ומקפלים אותו במגהץ. הדק או סיכה כדי להדק את הבד במקומו.

שלב 6: תופרים על פני כל קצה תחתון, מסתובב בפינות ותפור כל צד כדי ליצור תפר גימור יפה שלא יתפרק בסיום.

להלן סרטון למידע נוסף:

מהם 3 סוגי האהילים?

ישנם שלושה סוגים של אהילים, אך הסוג הנפוץ ביותר נקרא אהיל תוף. זהו גוון גלילי שעשוי מבד או נייר. גוון תוף ניתן לשנות בקלות כדי להתאים את מצב הרוח של החדר או כדי להתאים את העונה.

הסוג הבא של אהיל נקרא אהיל פעמון. גווני פעמון עשויים בדרך כלל מנייר והם דומים לפעמון כשהם תלויים על מסגרת המנורה. במקור נעשה שימוש בגווני פעמון בבתים ויקטוריאניים והם שימשו לעתים קרובות כדי לכסות מנורות גז מיושנות במעיליהם הכהים והמפויחים. כיום, גווני פעמונים נמצאים בעיקר בחדרי השינה והמשפחתונים של ילדים שכן הם יוצרים אווירה מזמינה עם הזוהר החם והצבעים הרכים שלהם.

לבסוף, יש אהיל בצורת A שקיים מאז 1885 כאשר הוא הומצא על ידי תומס אדיסון כחלק ממערכת האור החשמלי שלו עבור מעבדת מנלו פארק שלו בניו ג’רזי.

 

דילוג לתוכן