דף הבית » מדריך חומרי גלם כללי » כל מה שצריך לדעת על: חומרי גלם לירי

כל מה שצריך לדעת על: חומרי גלם לירי

חומרי גלם לקליעה

ירי הוא פעולת ירי קליע מנשק חם. המונח הנפוץ ביותר מתייחס לשימוש באקדח, שהוא סוג של אקדח ארוך שיורה כדורים.

מי שיורה נקרא היורה; האדם שאליו כוונה הירייה נקרא המטרה. ירי כפעילות קיימת כבר יותר מאלפיים שנה והיה בשימוש בציד, ירי ספורטיבי, הגנה עצמית, אכיפת חוק ובעימותים צבאיים.

המילה ירי נגזרת מהמילה האנגלית הישנה scūt, שפירושה “לירות”. ירי מתייחס לרוב לשימוש באקדח או בהתקנים אחרים לשיגור קליעים, כגון אקדח אוויר, קשת וחץ, קשת או קלע.

ישנם שני סוגי ירי עיקריים: ירי חי ואימון יבש. בירי חי, אנשים משתמשים בנשק חם כדי לירות מטרות למטרות בידור וספורט. בתרגול יבש, אנשים יורים מטרות כדי ללמוד כיצד לירות או לשפר את הטכניקה שלהם.

חומרי הגלם לירי באמצעות אקדח הם כדורים, אבקה ופריימר. הקליע הוא החלק החשוב ביותר באקדח והוא עשוי מעופרת או מתכת אחרת. האבקה משמשת ליצירת פיצוץ על מנת להניע את הכדור מהאקדח. הפריימר משמש כדי להצית את האבקה כדי שהיא תוכל להתפוצץ.

אילו חומרי גלם דרושים לייצור כדור?

ירי הוא פעולת ירי קליע מנשק. זה יכול להיעשות עם יד אחת או יותר, וזה יכול להיעשות עם כל סוג של נשק חם. צורת הירי הנפוצה ביותר היא להשתמש ביד אחת כדי לייצב את האקדח ובשנייה כדי ללחוץ על ההדק. ניתן לבצע ירי גם באמצעות שתי ידיים, כמו בירי באקדח.

כדורים עשויים ממעיל מתכת ומליבת עופרת. מעיל המתכת הוא בדרך כלל נחושת, פליז או פלדה, אשר לאחר מכן כרוך סביב ליבת העופרת. לאחר מכן, הקליע נאטם בקצה עם שעווה או חומר איטום אחר כדי להגן עליו מפני נזקי מים. ניתן לייצר כדורים מחומרים שונים כגון עופרת, נחושת, פליז, פלדה ומתכות אחרות.

מהם 4 המרכיבים העיקריים של תחמושת?

ירי הוא פעולת ירי או פריקה של נשק חם. זה נעשה בדרך כלל עם אקדח אבל יכול להיעשות גם עם כלי נשק אחרים, כגון קשתות ותותחים. ניתן לחלק את הירי לשלושה סוגים: קליעה למטרה, ציד וירי בהגנה עצמית.

קליעה למטרה היא סוג הירי שבו היורה יורה לעבר מטרות המוצבות בעמדות שונות כמו במרחק של 25 מטרים מהן. המטרות עשויות להיות דיסקיות נייר או חימר שנזרקות לאוויר או צלליות מתכת של חיות המוצבות על עמודים מסביב לשדה. היורה ינסה לפגוע במטרות אלה לעתים קרובות ככל האפשר כדי לקבל נקודות עבור הביצועים שלהם.

ציד הוא פעולת ציד של בעלי חיים לצורכי מזון או ספורט, הכולל בדרך כלל רובים ותחמושת כדי להרוג בעלי חיים במהירות ואנושיות כדי שלא יסבלו מיותר

ירי בהגנה עצמית הוא כינוי לשימוש בנשק חם להגנה אישית מפני תוקפן. השימוש בנשק חם להגנה עצמית אינו חף מחלוקת. למרות שזה חוקי ברוב תחומי השיפוט, זה שנוי במחלוקת והיה נושא למחאות ודיונים פוליטיים.

תחמושת היא חלק ממערכת התחמושת המשמשת להקרנת טיל או טיל אחר מנשק.

ארבעת המרכיבים העיקריים של תחמושת הם:

– הקליע – זה החפץ שנורה מהנשק.

– המחסנית – זהו המיכל המחזיק את הקליע ומספק לו את כל המהירות ההתחלתית שלו, מה שמניע אותו במורד הקנה ויוצא מהלוע לעבר מטרתו.

– הדחף – חומר זה, לרוב אבקה ללא עשן, מספק כוח להנעת הקליע.

– הפריימר – רכיב זה מאפשר הצתה של חומר הנעה, אשר בתורו יורה תחמושת.

 

דילוג לתוכן