דף הבית » מדריך חומרי גלם כללי » כל המידע על: חומרי גלם בסיסיים

כל המידע על: חומרי גלם בסיסיים

בייסיק חומרי גלם

חומרי גלם משמשים בעיקר בתעשייה, אך ניתן להשתמש בהם גם לייצור סחורות לטובת החברה. הם נקראים לעתים קרובות משאבי טבע וכוללים דלקים מינרליים, מתכות, עץ ומוצרים חקלאיים.

ישנם סוגים רבים ושונים של חומרי גלם בהתאם לשימוש שלהם בתהליך הייצור. הם נקודת המוצא לכל תהליך ייצור. חומרי גלם יכולים להיות טבעיים או מעשה ידי אדם והם יכולים לשמש בצורות רבות כגון נוזלים, מוצקים, גזים וכדומה.

ניתן לסווג חומרי גלם לשלושה סוגים שונים:

– חומרי גלם ראשוניים: אלו הם חומרי הגלם הדרושים לייצור או ייצור של מוצר.

– חומרי גלם משניים: אלו הם חומרי הגלם הנכנסים לייצור חומרי גלם ראשוניים.

– חומרי גלם שלישוניים: אלו מגיעים ממיחזור של מוצרים או רכיבים אחרים, והם משמשים כתחליף לחומרי גלם ראשוניים ומשניים.

דוגמאות לחומרי גלם כוללות:

-חומרים שנכרים מהאדמה, כמו פחם, עפרות ברזל וזהב

-חומרים הגדלים בחוות או ביערות, כגון חיטה, פולי סויה ועצים

-חומרים שנקטפים מהים או מהאוקיינוס, כמו מלח ודגים

חומרי גלם בסיסיים הם אבני הבניין הבסיסיות של כל חומר אורגני. הם אבני הבניין של צמח ותורמים ליצירת סוגים שונים של תרכובות אורגניות בצמח.

ניתן להשתמש בחומרי גלם אלו ליצירת מוצרים ושירותים שונים. הסוגים הנפוצים ביותר של חומרי הגלם כוללים עץ, מתכת, פלסטיק, נייר וטקסטיל.

מהם חומרי גלם?

חומרי גלם נחשבים לאבני הבניין של כל המוצרים. הם המשאבים הבסיסיים שמוצר צריך כדי לתפקד.

חומרי גלם חיוניים גם בייצור סחורות ושירותים, וזו הסיבה שהם מכונה לעתים קרובות תשומות. ניתן לחלק את התשומות הללו לשתי קטגוריות: חומרי גלם ראשוניים ומשניים. חומרי גלם ראשוניים כוללים דברים כמו עבודה, אדמה, משאבי טבע, הון וחומרי גלם כמו עץ ​​או פלדה. חומרי גלם משניים כוללים דברים כמו שירותים כגון חשבונאות או ייעוץ משפטי המהווים חלק מהמוצר המוגמר אך אינם נחוצים ליצירתו.

חומרי גלם:

1) עבודה

2) קרקע

3) הון

4) משאבי טבע

5) חומרי גלם כגון עץ או פלדה

מהם סוגי חומרי הגלם?

חומרי גלם הם אבני הבניין של כל מוצר. הם יכולים להיות טבעיים או מעשה ידי אדם. חומרי גלם הם החומרים המשמשים לייצור טוב. הם יכולים להיות טבעיים או שהם עשויים להיות מעשה ידי אדם. חומרי גלם משמשים לייצור מגוון רחב של מוצרים, החל ממזון וקוסמטיקה ועד מוצרי אלקטרוניקה וכלי רכב. חומר הגלם הוא זה שמתחיל את תהליך הפיכתו למוצר מוגמר. ניתן לסווג את חומרי הגלם לשני סוגים:

1) חומרי גלם טבעיים: אלה כוללים מינרלים, מתכות ומשאבים טבעיים אחרים המופקים מכדור הארץ.

2) חומרי גלם מעשה ידי אדם: אלה כוללים פלסטיק, טקסטיל וכימיקלים שנוצרים בתהליך ייצור.

מהם שלושת מקורות חומרי הגלם?

חומרי גלם הם חומרי הגלם המשמשים לייצור מוצר. הם החומרים שניתן להשתמש בהם לייצור מוצר. ישנם שלושה מקורות לחומרי גלם:

על בסיס בעלי חיים: הצרכנים השכיחים ביותר של מוצרים אלה הם תעשיות האגרו. כדי ליצור מוצרים סופיים, תעשיות הטקסטיל, העור, מוצרי החלב ותעשיות אחרות מעבדות חומרים כמו עור, צמר, משי וכו’.

על בסיס צמחי: אלו מוצרים שפותחו מיעור וחקלאות. קבוצה זו של חומרי גלם, המכונה גם “משאבים לא מזוקקים מבוססי ירקות”, כוללת סוכר גולמי, תאית, שמן בישול, תירס, עץ, פקק, כותנה וכו’.

חומרים המופקים ממינרלים כוללים חימר, חול, שיש, עפרות ברזל, בנזין, גז טבעי, פחם, מתכות יקרות וכו’. חומרים אלו מופקים בכרייה. חומרים בקטגוריה זו משמשים לגילוף תכשיטים מדהימים או ביישומים תעשייתיים.

 

דילוג לתוכן