דף הבית » חומרי גלם לעסקים » כמה דברים שלא ידעתם עליהם: בובות חומר גלם

כמה דברים שלא ידעתם עליהם: בובות חומר גלם

בובות ראווה חומרי גלם

בובה היא דגם של צורת האדם המשמשת בתעשיית הקמעונאות להצגת בגדים. אלה עשויים בדרך כלל מפלסטיק, עץ או פיברגלס. השימוש העיקרי בדגמים אלו הוא להציג בגדים עליהם כך שלקוחות יוכלו לראות איך הם היו נראים אילו היו לובשים אותם. הם משמשים לעתים קרובות בתצוגות בחנויות כדי להציג את הבגדים שהם מוכרים. בובות תצוגה מגיעות בכל הצורות, הגדלים והסגנונות כדי להתאים לצרכים שונים.

הם נמצאים בשימוש פופולרי גם בתצוגות חלונות על ידי חנויות קמעונאיות גדולות וחנויות כלבו. בובות בובות נמצאות גם במוזיאונים לאמנות, שם הן עשויות להיות לבושות בלבוש היסטורי כדי לתת לצופים מושג על איך נראו החיים בזמנים קדומים יותר. המילה בובה מגיעה מהמילה הצרפתית “בובה”, שפירושה “דמה של מתלבשות”. הדוגמנית הסטנדרטית היא בדרך כלל בגובה 5’8 אינץ’ ובעלת חזה בגודל 36 אינץ’, מותניים בגודל 24 אינץ’ וגודל ירכיים 34 אינץ’. הדוגמנית הקטנה היא בערך 5’3 אינץ’ בגובה עם מידות של 34″, 24″, ו-36″. בובת הראווה הגדולה היא בערך 5’10 אינץ’ עם מידות של 38″, 30″, ו-42″.

השימוש בדגמים חיים הוחלף בבובות עיניים בעת המודרנית, אך חלק מהמעצבים עדיין מעדיפים דגמים חיים ואף משרטטים עליהם את העיצובים שלהם.

החומרים המשמשים לבובות משתנים בהתאם לייעודן ולתקציבן. הבסיסיים ביותר עשויים מקצף פלסטיק או פיברגלס עם שכבת צבע לטקס כדי לתת להם צבע ומרקם העור. חומרים אלו אינם יקרים במיוחד אך הם לא נראים מציאותיים ולכן הם משמשים בעיקר לריצות תרגול או כחלק מתצוגה. לבובות יקרות יותר יש תכונות מציאותיות יותר כמו שיער טבעי, מפרקים נעים, שתלי סיליקון בחזה וכן הלאה. היתרון בשימוש בבובה יקרה יותר הוא שהן קלות יותר לשימוש והן מרגישות הרבה יותר מציאותיות.

סוגי בובות תצוגה

בובות מראה הן סוג של צורת שמלה המשמשת להצגת בגדים. ניתן למצוא אותם בחנויות בגדים ולפעמים בחנויות קמעונאיות אחרות.

בובות דוגמיות הן סוג של דוגמנות אנושית המשמשת להצגת בגדים. הן מגיעות בשתי צורות עיקריות: בובת הראווה הגברית, שהיא בדרך כלל זוויתית יותר ובעלת כתפיים רחבות יותר, והבובת הנקבה, שהיא בדרך כלל מפותלת יותר ובעלת ירכיים צרות יותר. בובת ראווה היא סוג של צורת שמלה המשמשת להצגת בגדים. ניתן למצוא אותו בחנויות בגדים ולפעמים בחנויות קמעונאיות אחרות. בובת ראווה עשויה בדרך כלל מפלסטיק או פיברגלס, עם גוף מחלק אחד או שני חלקים, ומשמשת כצורה של פרסומת לבגדים שהיא לובשת. הבובה הראשונה נוצרה על ידי צ’ארלס פרדריק וורת’, שייסד את אופנת ההוט קוטור בפריז בשנת 1858. הוא היה זקוק לדרך להשוויץ בעיצוביו מבלי להלביש דוגמנית חיה.

בובות תצוגה נועדו לייצג את גוף האדם, זכר ונקבה כאחד. הם משמשים בתעשיית הבגדים להצגת בגדים בצורה המדמה צורה של אדם.

סוגי בובות תצוגה:

– בובת תצוגה באורך מלא: סוג זה משמש להצגת בגדים כגון שמלות, חצאיות, מכנסיים ומעילים.

– בובת תצוגה באורך חצי: סוג זה משמש להצגת חולצות, מכנסיים קצרים, חצאיות וחולצות.

– בובה ללא ראש: סוג זה משמש להצגת סוודרים וז’קטים.

– בובת טורסו: סוג זה משמש להצגת חולצות ושמלות.

– בובה ללא זרועות: סוג זה משמש להצגת טייץ או חותלות.

 

דילוג לתוכן