דף הבית » מידע מקצועי » מדריך מהיר: חומרי גלם לבצק וופל מוכנים

מדריך מהיר: חומרי גלם לבצק וופל מוכנים

מדריך מהיר: חומרי גלם לבצק וופל מוכנים

חומרי הגלם של הבצק והוופל הם קבוצה של מרכיבים המשמשים לייצור בצקים או וופלים. ניתן לסווג את חומרי הגלם הללו לארבע קבוצות:

– קמח: קמח הוא מרכיב עיקרי לאפייה. הוא עשוי מחיטה, שיפון, תירס או דגנים אחרים. הוא נטחן בדרך כלל כדי להקל על השימוש כמרכיב. הוא משמש במוצרים כמו לחם, קרום פיצה וכופתאות.

– סוכר: סוכר הוא ממתיק שניתן להפיק מקנה סוכר או סלק סוכר. ניתן ליצור אותו גם על ידי זיקוק סירופ קני סוכר או מולסה לגבישי סוכר מגורען.

– אבקת אפייה: אבקת אפייה מגיבה עם נוזלים בחימום ויוצרת בועיות פחמן דו חמצני בבלילה שמתרחבת במהלך האפייה ליצירת כיסי אוויר והופכת את האור האפוי לרך.

– מלח: מלח עוזר לשפר את הטעמים במוצרי מאפה על ידי הוצאת המתיקות הטבעית ושיפור בלוטות הטעם.

מה מקור הוופלים?

ביוון העתיקה, וופלים היו צורה בסיסית של עוגות שטוחות, שנעשו על ידי אפיית העוגות בין שתי לוחות מתכת. וופלים היו ידועים גם בתור סגנאקי. לעוגות אלו, אשר היו ידועות בשם אובליוס, לא היה טעם מתוק במיוחד, אך לאורך הזמן, כאשר אנשים החלו להתאים אישית את הארוחות שלהם, צורת העוגות התפתחה.

מהו חומר התפיחה בוופלים?

ישנם חומרי תפיחה רבים ושונים המשמשים בוופלים מרכיבים כגון סודיום ביקרבונט, פירופוספט חומצת נתרן, אמוניום ביקרבונט, מגנזיום הידרוקסיד קרבונט ומונוקלציום פוספט הם דוגמאות לחומרי תפיחה. כימיקלים אלו גורמים לוופל לשחרור אדים משופר, ולהפוך לרך יותר, נקבובי וקל יותר.

האם וופל הוא עמילן?

עמילנים הם סוג של פחמימות. הם נמצאים בדגנים, תפוחי אדמה, שעועית וקטניות. עמילנים יכולים להיות מעובדים למזונות אחרים כגון לחמים וקמחים. עמילני ארוחת הבוקר כוללים וופלים, פנקייקים ופרנץ’ טוסט.

וופלים עשויים מקמח חיטה או סוגים אחרים של קמח מעורבב עם חלב או מים כדי ליצור בלילה שמתבשלת על מחבת פסים או במגהץ וופל חשמלי כדי ליצור את תבנית חלת הדבש הייחודית על פני השטח.

אילו אלמנטים יש בוופלים?

המרכיבים המסורתיים לבלילת וופל הם קמח, חמאה, סוכר חום, שמרים, חלב וביצים. סוכר חום הוא אופציונלי. תערובת וופל דומה לתערובת פנקייק, אך לרוב היא מכילה כמויות מוגברות של סוכר ושומן על מנת לייצר וופלים בעלי משטח פריך יותר. שימוש בתערובות וופלים שכבר מוכנים מראש או בוופלים קפואים עשוי להקל על ההכנה ולהגיש וופלים מצוינים תוך דקות ספורות.

מהם המרכיבים העיקריים בבצק?

המרכיבים העיקריים בבצק הם קמח, מלח, שמרים ומים.

קמח הוא המרכיב העיקרי בבצק. קמח עשוי מחיטה או דגנים אחרים. בדרך כלל מערבבים אותו עם מים ליצירת משחה דביקה הנקראת בצק שניתן ללוש לצורה ביד או במכונה.

מלח הוא מרכיב חשוב ללחם מכיוון שהוא מחזק את גדילי הגלוטן ומשפר את הטעם. שמרים מייצרים בועות פחמן דו חמצני שגורמות לבצק לתפוח ונותנות ללחם את המרקם והטעם האופייניים לו.

דילוג לתוכן