דף הבית » חומרי גלם לעסקים » באילו חומרי גלם משתמשים בבית זיקוק? המדריך המלא

באילו חומרי גלם משתמשים בבית זיקוק? המדריך המלא

איזה חומרי גלם משתמשים בבית זיקוק

בית זיקוק הוא מקום שבו נפט גולמי מעובד ומזוקק למוצרים שימושיים כמו בנזין, סולר, נפט לחימום, נפט ותוצרי לוואי אחרים. נפט גולמי מעובד בדרך כלל על ידי בית זיקוק כדי לייצר מה שנקרא מוצרים “מוגמרים”. הוא כולל מתקנים לזיקוק, פיצוח ורפורמה וכן מיכלי אחסון.

לבית זיקוק טיפוסי יש מספר יחידות אשר מסווגות בהתאם לתהליך שהם מבצעים. יחידות אלו עשויות לכלול יחידת פיצוח קטליטי נוזלי, רפורמר וכן הלאה.

תהליך הזיקוק מתחיל בהפרדת זיהומים מהנפט הגולמי. השלב הבא בתהליך הוא זיקוק חלקי המפריד בין חלקי הנפט הגולמי השונים לפי נקודות הרתיחה שלהם. השברים המופרדים במהלך תהליך זה הופכים לאחר מכן למוצרים אחרים כגון בנזין, סולר, נפט לחימום ונפט.

חומרי הגלם המשמשים בבית זיקוק הם נפט גולמי, גז טבעי ופחם. נפט גולמי הוא החומר הנפוץ ביותר המשמש בבית זיקוק. גז טבעי ופחם משמשים גם ליצירת אנרגיה לבית הזיקוק.

מהו חומר הגלם לנפט גולמי?

נפט גולמי הוא נוזל שחור, דביק וסמיך שנמצא בסלעים תת-קרקעיים עמוקים. הוא מורכב מפחמימנים וגז טבעי. ניתן להשתמש בנפט גולמי לייצור בנזין, סולר ומוצרים רבים אחרים. נפט גולמי הוא נוזל המופק מהקרקע והוא משמש כדלק לכלי רכב. הוא מורכב מפחמימנים ותרכובות אורגניות אחרות.

נפט גולמי הוא דלק מאובנים, שנוצר משאריות של צמחים ובעלי חיים. חומר זה נמצא בקרום כדור הארץ, וניתן לחלץ אותו על ידי קידוח מטה לתוך האדמה. ניתן למצוא נפט גולמי במקומות רבים ברחבי העולם, אך הוא נמצא לרוב במדינות עם עתודות גדולות של נפט גולמי כמו ערב הסעודית, עיראק, כווית, איראן, ונצואלה.

מהם ארבעת המוצרים העיקריים של בתי זיקוק לנפט?

בתי זיקוק לנפט מייצרים ארבעה מוצרים עיקריים: בנזין, סולר, נפט לחימום ושמני מזוט. בנזין הוא מוצר נפט מזוקק המשמש כדלק תחבורה במכוניות ובכלי רכב אחרים. סולר הוא מוצר נפט מזוקק המשמש בעיקר כמקור כוח למשאיות כבדות וכלי רכב אחרים. שמן להסקה הוא מוצר נפט מזוקק המשמש לספק חום בבתים באמצעות תנורים או דוודים. שמני דלק הם מוצרי נפט מזוקקים המשמשים להנעת מכונות כגון ספינות ורכבות.

באילו כימיקלים משתמשים בבתי זיקוק?

בתי זיקוק הם המתקנים שבהם מעובדים נפט גולמי להפקת דלק, כגון בנזין ודיזל. התהליך מתחיל בהסרת זיהומים מהשמן הגולמי ולאחר מכן המרתו לנוזל. תגובות כימיות מפרקות את הפחמימנים שבנפט הגולמי לשברים שונים, אשר לאחר מכן מעובדים כך שהם מתאימים למטרות שונות.

בתי זיקוק משתמשים במגוון כימיקלים כדי לפרק את מולקולות הפחמימנים הגדולות בנפט. הם גם משתמשים בזרזים כדי לשנות את הקשרים המולקולריים של מולקולות גדולות אלה לקטנות יותר. התוצרים הסופיים הם בדרך כלל נוזלים כמו בנזין או סולר.

בתי הזיקוק משתמשים במגוון כימיקלים לעיבוד מוצריהם, כולל חומצה הידרוכלורית, חומצה גופרתית, חמצן (O), תחמוצת חנקן (NO), פחמן דו חמצני (CO2),

 

דילוג לתוכן