דף הבית » חומרי גלם מתכת » הנה משהו שלא ידעתם עליו: מגנטים לחומרי גלם

הנה משהו שלא ידעתם עליו: מגנטים לחומרי גלם

מגנטים חומרי גלם

מגנטים הם עצמים המושכים מתכות מסוימות. הם עשויים ממתכת ויש להם שני קטבים: קוטב שלילי ומוט חיובי.

מגנטים הם חפצים העשויים ממתכת המייצרים שדה מגנטי. שני סוגי המגנטים הנפוצים ביותר הם מגנט הבר ומגנט הפרסה. למגנטים בר, שיכולים להיות ישרים או כפופים, יש קוטב צפוני וקוטב דרומי. למגנטים לפרסה שני קטבים צפוניים ושני קטבים דרומיים.

השדה המגנטי נוצר על ידי הזזת אלקטרונים באובייקט. מגנטים יכולים למשוך או לדחות מגנטים אחרים, בהתאם לכיוון השדות שלהם.

מגנטים הם אחד הפריטים הנפוצים והפופולריים ביותר בחיי היומיום שלנו. הם משמשים במגוון דרכים, החל משמירה על המקרר שלך סגור ועד שמירה על ההערות שלך על המקרר. ישנם סוגים רבים ושונים של מגנטים, אך ניתן לחלק את רוב המגנטים לשתי קטגוריות: מגנטים קבועים ומגנטים זמניים.

מגנטים קבועים: מגנטים קבועים עשויים מחומר שהוא מגנטי בטמפרטורת החדר, כמו ברזל או ניקל. חומרים אלו מוגנטו על ידי מקור חיצוני וישמרו על המגנטיות שלהם ללא הגבלת זמן.

מגנטים זמניים: מגנטים זמניים עשויים מחומרים שהופכים למגנטים כאשר הם באים במגע עם שדה מגנטי חזק, כמו מתכת ברזלית (ברזל) או כל חומר אחר המכיל יוני מתכת. עוצמתם של המגנטים הזמניים הללו תלויה בכמה זמן הם היו חשופים לשדה המגנטי החזק לפני שהוסרו ממנו.

חומר הגלם של מגנטים הוא תערובת של ברזל וניקל, קובלט, וכמה סגסוגות של מתכות אדמה נדירות.

איך מגנטים מיוצרים באופן טבעי?

מגנטים נוצרים באופן טבעי על ידי סוגים מסוימים של סלעפני כדור הארץ. כאשר שדה מגנטי עובר דרך חומר, הוא גורם לחומר זה לים. מגנטים טבעיים הם ממגנטיט האבן (אבן loadstone). סלעים אלו מכילים עפרות ברזל, שהיא מתכת שניתן למגנט.

מגנטים מיוצרים באופן טבעי על ידי כדור הארץ. השדה המגנטי של כדור הארץ הוא זה שיוצר מגנטים. הסיבה לכך היא שלכדור הארץ יש קוטב צפוני וקוטב דרומי. שדות מגנטיים נוצרים כאשר זרמים חשמליים נעים בלולאות, שניתן למצוא בליבת כדור הארץ ועל פני כדור הארץ. כאשר שדה מגנטי עובר דרך חומר, הוא גורם לחומר זה להתמגנט, מה שאומר שיהיה לו קוטב צפון ודרום משלו.

איך אנחנו מייצרים מגנטים?

חומרים מגנטיים מורכבים מאטומים בעלי שדה מגנטי משלהם. האטומים מסתדרים בצורה מסוימת, כשהקוטב הצפוני והדרומי מתחלפים, כך שהשדות כולם מצביעים לאותו כיוון.

מגנטיות היא תופעה של חומרים מסוימים המייצרים שדות מגנטיים. השדה המגנטי הוא שדה וקטורי, ולכן יש לו כיוון וגודל בכל נקודה בחלל.

מגנטים הם עצמים שיש להם שדות מגנטיים משלהם. על מנת לייצר מגנטים צריך להכניס ברזל או פלדה לשדה מגנטי חזק במיוחד.

זה נעשה בדרך כלל על ידי חימום פיסת מתכת עד שהיא אדומה לוהטת ואז טבילתה בסיר המכיל ברזל נוזלי שחומם לטמפרטורה הנכונה. החום מהמתכת גורם לחלק מהאטומים שלה לנוע והם מתמגנטים או מיושרים עם השדה המגנטי מהברזל.

 

דילוג לתוכן