דף הבית » מדריך חומרי גלם כללי » כל מה שצריך לדעת על: חומרי גלם טבעיים

כל מה שצריך לדעת על: חומרי גלם טבעיים

חומרי גלם טבעיים

חומרי גלם הם נקודת המוצא לכל תהליך ייצור. הם המשאבים הבסיסיים הנכנסים למוצר או שירות. חומרי גלם בתהליך ייצור יכולים להיות מסווגים כראשוניים או משניים. חומרים ראשוניים הם אלה המשמשים בשלב הראשון של הייצור ואינם ניתנים לעיבוד נוסף. חומרים משניים הם אלו שעברו עיבוד וניתן להשתמש בהם למטרות אחרות.

ישנם סוגים רבים ושונים של חומרי גלם, אך לכולם יש דבר אחד במשותף. כולם נחוצים כדי ליצור משהו חדש. חומרי גלם יכולים להיות כל דבר ממשאבים טבעיים כמו עץ, מתכת ובד ועד לחומרים מעשה ידי אדם כמו כימיקלים ופלסטיק.

חומרי גלם טבעיים מכונים בדרך כלל חומרי הגלם המופקים מהאדמה. משאבי טבע אלה משמשים לעתים קרובות בייצור ובתהליכים תעשייתיים אחרים. חומרי גלם טבעיים ניתן למצוא בכל רחבי העולם והם שימשו את בני האדם במשך מאות שנים.

חומרי גלם טבעיים נחוצים לייצור מוצרים רבים בהם אנו משתמשים בחיי היומיום שלנו, כגון מזון ובגדים. הם חשובים גם לייצור חומרי בניין, תרופות וכימיקלים אחרים, פלסטיק וצבעים.

סוגי חומרי גלם

חומרי גלם הם התשומות הנדרשות לייצור מוצר מוגמר. הם יכולים להיות טבעיים או מעשה ידי אדם, והם עשויים להיות מורכבים מכימיקלים, מינרלים, מתכות ותרכובות אחרות. חומרי גלם משמשים בתעשיות שונות כמו כרייה, חקלאות, ייצור ובנייה.

בהקשר של ייצור, הם נגזרים ממשאבי טבע ומהווים את חומרי המוצא המעובדים למוצרים סופיים. המונח מיושם גם על משאבי טבע כמו עצים, פחם ועפרות שמהם ניתן לייצר מוצרים.

3 סוגי בסיס של משאבי טבע:

חומרים העשויים מצמחים ועצים, כגון פירות, ירקות, פרחים, עץ, שרף ולטקס.

חומרים העשויים מבעלי חיים כוללים עור, בשר, עצמות, חלב, צמר ומשי.

חומרים שנכרים מכדור הארץ כוללים מינרלים, מתכות, נפט גולמי, פחם ומשאבים אחרים.

2 קטגוריות עיקריות של חומרי גלם

חומרי גלם הם התשומות בהן משתמשת חברה לייצור סחורות. הם יכולים להיות משאבי טבע כמו מתכות, מינרלים ועצים או שהם יכולים להיות מוצרים חקלאיים כמו דגנים, בעלי חיים ופירות. ניתן למצוא חומרי גלם מסוימים בטבע בעוד שאחרים חייבים להיות מכורים או לגדל במטעים.

בייצור, ישנן 2 קטגוריות של חומרי גלם:

1. חומרי גלם ישירים הם המרכיבים הבסיסיים המשמשים ליצירת מוצר סופי. לדוגמה, עץ הוא חומר גלם ישיר המשמש ליצירת רהיטים כגון כיסאות, שולחנות, מיטות ופריטים אחרים. איור נוסף הוא עור המשמש ליצירת תיקים, נעליים, תיקים וכו’.

2. למשל, הדבק, הציפורניים, לכה וכו’ הדרושים לייצור רהיטי עץ כמו כסאות, שולחנות, מיטות וכו’ הם כולם חומרי גלם עקיפים. מצד שני, חומרי גלם עקיפים הם האלמנטים התומכים ביצירת המוצר המושלם מהחומרים הישירים. בדומה לחומרי גלם עקיפים אחרים, אבזמים, חישוקי מתכת, רוכסנים, דבק, בד בטנה, צבעים וכו’ המשמשים בייצור ארנקי עור, נעליים ותיקים.

 

 

דילוג לתוכן