דף הבית » חומרי גלם מתכת » כמה דברים שלא ידעתם עליהם: חומרי גלם ממתכת

כמה דברים שלא ידעתם עליהם: חומרי גלם ממתכת

חומרי גלם מתכות

מתכת היא חומר המשמש לעתים קרובות בבנייה. ניתן להשתמש בו בדרכים רבות ושונות ויש לו מגוון רחב של יישומים. זהו חומר חשוב מכיוון שהוא חזק, עמיד וגמיש.

מתכת יכולה לשמש כתמיכה מבנית למבנים, כחיפוי מבנים, או כקישוט על מבנים. זה יכול לשמש גם בצורה של פנלים או בלוקים ליצירת קירות וגגות. למתכת יש גם יישומים בתחום התחבורה שבהם ניתן למצוא אותה ברכבות, אוטובוסים, מכוניות ומטוסים.

מתכת היא חומר ששימש לבנייה במשך מאות שנים. זהו חומר בחירה בתעשיות רבות כולל תעופה וחלל, רכב, ימית ובנייה. תעשיית המתכת התפתחה עם השנים והיא ממשיכה לעשות זאת עם הצרכים המשתנים של החברה.

השימוש במתכת בבנייה אינו מוגבל רק למבנים וגשרים. כיום, ישנם סוגים רבים של מתכת שניתן להשתמש בהם בבנייה. כמה דוגמאות כוללות פלדה, אלומיניום, נחושת, טיטניום ופלדה מצופה ניקל.

הוא קיים כבר מאות שנים והשימוש בו רק גדל עם הזמן בשל עמידותו. הוא הוצג לראשונה בתחילת המאה ה-19, כאשר פותח לראשונה על ידי ויליאם ראפט מבירמינגהם אנגליה אשר רשם עליו פטנט לאחר שהתנסה במתכות שונות כולל ברזל ופח כדי לייצר פלדה.

חומרי גלם מתכת הם המרכיבים העיקריים של מוצרי מתכת. הם יכולים להיות מסווגים ברזליים או לא ברזליים. מתכות ברזליות הן אלו המכילות כמויות משמעותיות של ברזל ופלדה, בעוד שמתכות לא ברזליות אינן מכילות כמויות משמעותיות של ברזל.

המתכת הברזלית הנפוצה ביותר היא פלדה, המשמשת לייצור סוגים שונים של מבני מתכת כגון מבנים וגשרים. מתכות לא ברזליות כוללות נחושת, אלומיניום ועופרת, המשמשים באלקטרוניקה ובסוללות.

מהם סוגי המתכת?

מתכת היא חומר שהוא בדרך כלל קשה, אטום, מבריק ובעל מוליכות חשמלית ותרמית טובה. מתכות הן בדרך כלל רקיעות וניתנות לגימור – כלומר ניתן למשוך אותן לחוטים דקים, לגלגל ליריעות, או להכות אותן ליריעות דקות.

מתכת למטרות בנייה ניתן לחלק לשני סוגים: מבניים ודקורטיביים. מתכות מבניות משמשות בבניית מבנים, גשרים, מגדלים, ספינות, מטוסים, מכוניות וכו’. מתכות דקורטיביות משמשות לקישוט מבנים.

מתכת היא חומר רב תכליתי שיכול ללבוש צורות, גדלים ומרקמים שונים. משמעות הדבר היא שניתן להפוך אותו לכל צורה או גודל רצויים, מה שלא אפשרי עם חומרים אחרים כמו עץ ​​או אבן. למתכת יש גם יתרון שהיא חזקה ועמידה, כך שהיא תחזיק מעמד לאורך זמן ללא צורך בתחזוקה רבה.

סוג המתכת נקבע על פי תכונות האטומים שלה. ישנם שלושה סוגים עיקריים של מתכות: ברזליות, מתכות לא ברזליות ומתכות יקרות.

מתכות ברזליות מורכבות מברזל וכוללות פלדה, ברזל יצוק וברזל יצוק. מתכות לא ברזליות מורכבות ממגוון אלמנטים כגון נחושת, אלומיניום, עופרת ואבץ. מתכות יקרות נדירות יותר מסוגי מתכת אחרים ובעלות ערך גבוה יותר למשקל מכיוון שצריך לכרות אותן מהאדמה בכמויות קטנות. כמה דוגמאות כוללות זהב, כסף, פלטינה, פלדיום ואירידיום.

 

 

דילוג לתוכן