דף הבית » מדריך חומרי גלם כללי » חומרי גלם אפוקסי: המדריך המלא

חומרי גלם אפוקסי: המדריך המלא

אפוקסי חומרי גלם

אפוקסי הוא נוזל שני חלקים שמתקשה כאשר מערבבים אותו יחדיו. הוא משמש בבנייה כדי ליצור משטח חזק ועמיד לרצפות, קירות ומשטחים אחרים.

אפוקסי מורכב משני חלקים: שרף ומקשה. השרף הוא הנוזל הסמיך המכיל את פיגמנט הצבע. המקשה הוא הנוזל הדק שיוצר את המבנה המוצק של האפוקסי. כאשר מערבבים יחד, הם יוצרים חומר הנקרא “מערכת שרף” שניתן למרוח על כל משטח כדי להפוך אותו לחזק ועמיד יותר.

אפוקסי יכול לשמש בבנייה כחומר איטום או ציפוי על רצפות או קירות, כמו גם משטחי בטון וקורות פלדה בבניינים. הוא משמש גם בתחומים אחרים כגון בניית סירות, בניית ספינות ופלטפורמות קידוח בים מכיוון שהוא יוצר ציפוי מגן חזק מפני קורוזיה של מי מלח.

לאפוקסי שימושים רבים ושונים אבל לכולם יש דבר אחד במשותף: כולם חומרים חזקים עם יכולת מדהימה להתנגד לבלאי. השתמש באפוקסי כדי למלא סדקים ולתקן חתיכות שבורות כלי אוכל, ציפוי רהיטי מתכת, תיוק קצוות חדים ליתר ביטחון, תקן פלטת שולחן סדוקה. ניתן להשתמש באפוקסי בדרכים רבות ושונות לביצוע מגוון פונקציות שונות כגון תיקון חפצים על ידי מילוי סדקים או ציפוי המשטח בחומרים חזקים.

חומרי גלם אפוקסי מורכבים בדרך כלל משרף אפוקסי וחומרי ריפוי.

שרפי אפוקסי הם סוג של פולימר, הם ידועים גם כפוליאפוקסידים ויש להם את התכונות הבאות:

– הם עמידים מאוד למים, חומצות, בסיסים וממיסים.

– הם יכולים לעמוד בטמפרטורות גבוהות עד 250 מעלות צלזיוס.

– יש להם רמה גבוהה של גמישות.

– ניתן לערבב שרפי אפוקסי עם חומרים אחרים כגון מתכות, פלסטיק או סיבי זכוכית ליצירת חומרים מרוכבים בעלי תכונות שונות.

חומרי אשפרה משמשים בעיקר משתי סיבות: כדי להאיץ את תהליך הריפוי ולהגביר את חוזק החומר הנרפא. חומר הריפוי הנפוץ ביותר הוא חומרי ריפוי אמינים המגיבים עם שרף אפוקסי על מנת שהוא יתרפא כראוי.

איך מייצרים אפוקסי?

אפוקסי הוא פולימר תרמוסטי. הוא משמש בייצור של מוצרים רבים, כגון צבעים, דבקים וחומרי ציפוי אחרים.

אפוקסי הוא פולימר תרמוסטי המשמש בייצור של מוצרים רבים ושונים. אפוקסי יכול להתבצע על ידי תגובה של אפיכלורוהידרין עם אלכוהול (בדרך כלל אתילן גליקול) ליצירת תוצר ביניים של כלורוהידרין. תוצר ביניים זה מגיב עם תרכובת חומצית (כגון פוסגן) ליצירת שרפי אפוקסי אשר לאחר מכן מגיבים עם פנול לייצור מקשים.

מהו חומר הגלם של שרף?

שרף הוא חומר טבעי או סינטטי המסיס בממיסים אורגניים ומתקשה תוך כדי ריפוי. הוא משמש בדרך כלל בייצור של פלסטיק, דבקים, חומרי איטום וציפויים.

ליגנין, פוליאול, ממס, זרז, חומצה אנהידריד ותרכובת מולטי אפוקסי הם חלק מהרכיבים הגולמיים המשמשים לייצור שרפים. הליגנין, הפוליול, הזרז והממס כולם מעורבבים יחד ליצירת תערובת כחלק מהתהליכים המשמשים לייצור השרפים.

 

 

דילוג לתוכן