דף הבית » חומרי גלם לעסקים » חומרי גלם לבניית דגמים: המדריך המלא

חומרי גלם לבניית דגמים: המדריך המלא

חומרי גלם לבניית מודלים

בניין הוא פיסת אדריכלות המשמשת למטרות שונות. זה יכול גם לכלול חלונות, דלתות ודברים אחרים. מבנים משמשים למטרות רבות ושונות, כגון משרדי עבודה, בתים, בתי ספר, בתי חולים וחנויות. מבנים נבנים לרוב מתוך כוונה שיחזיקו מעמד שנים רבות. הם יכולים להיות עשויים מאבן, עץ ובטון. החומרים המשמשים למבנים יכולים להשתנות בהתאם לתפקוד ולמיקום הבניין. החלק החשוב ביותר בבניין הוא הבסיס. התשתית תומכת במשקל המבנה ומגינה עליו מפני נזקים. גם קירות חשובים מכיוון שהם מספקים הגנה מפני גורמים חיצוניים כמו רוח, גשם או שלג. חלונות חשובים גם מכיוון שהם מאפשרים לאור להיכנס לחלל מה שגורם לו להרגיש יותר מסביר פנים ופחות חשוך בפנים. דלתות הן מה שמאפשרות לאנשים להיכנס או לצאת מחלל ולכן הן מהוות חלק חשוב בכל עיצוב בניין.

מבנים עשויים בדרך כלל מברזל, אלומיניום, נחושת, חימר, חול, חצץ, אבן גיר, עץ ואבן. בטון מייצג 42% מהמשקל הכולל של החומרים הנערמים יחד ליצירת מבנה מוצק. הם יכולים להיות גדולים מאוד או קטנים מאוד בהתאם למטרה שלהם.

ניתן לבנות מבנים על הקרקע או להעלות מעל הקרקע על ידי ערימת עפר, חצץ או חומרים אחרים

מהם החומרים העיקריים המשמשים בבנייה?

חומרי בניין מוגדרים כחומרי הגלם והמוצרים המיוצרים המשמשים לבניית מבנים. הסוגים העיקריים של חומרי בנייה כוללים בטון, פלדה, עץ, לבנים, אבן וזכוכית.

כמה דוגמאות לחומרי בנייה הן:

– בטון: בטון עשוי ממלט ומים. זהו אחד מחומרי הבנייה הפופולריים ביותר בעולם.

– פלדה: פלדה היא מתכת שניתן להשתמש בה לבניית מבנים או גשרים.

– עץ: עץ הוא מוצר טבעי שניתן להשתמש בו למטרות שונות כמו ריצוף, רהיטים או קורות.

– לבנים: לבנים הוא סוג של חומר בניין העשוי מחימר שניתן לבער בכבשן לייצור מוצרי קרמיקה קשים.

– אבן: אבן היא סלע טבעי אשר שימש את בני האדם במשך אלפי שנים כחומר בנייה לבתים, כבישים וגשרים.

– זכוכית: זכוכית היא סוג אחד של חומר מעשה ידי אדם שקיים מאז ימי קדם.

מהם חומרי הבנייה החדשים?

ישנם חומרי בניין חדשים רבים שניתן להשתמש בהם לבניית בית. חלק מהחומרים הללו הם:

1. Mass Timber – בו נעשה שימוש בעץ מלא עם פאנלים ולמינציה עבור חוזק רב יותר ואיכויות מועילות אחרות.

2. חומרים לריפוי עצמי – מבנים, מנהרות, גשרים ותשתיות אחרות יוכלו לשרוד זמן רב יותר ללא צורך בתיקונים יקרים או החלפה.

3. לבני ניקוי אוויר – האוויר מופנה לתוך מקטע סינון ציקלון פנימי על ידי לבני הבטון, המפריד בין חומרים כבדים יותר ומרוקן אותם לתוך הופר למרגלות הקיר.

4. מוטות גדילים – המוטות, שעשויים להיות קלים עד פי חמישה מחוט המתכת בעל חוזק שווה, יוצרים נושא מקסים באופן בלתי צפוי. הם גם יעילים ביותר, כפי שמוצג על ידי דירוג הבניין, שהוא הרבה מעבר לקריטריונים הטיפוסיים של ביצועי חיזוק סיסמי.

5. קרמיקה לקירור פסיבי – הגוף שלנו מזייף כדי לשמור עלינו קרירים. טיפות המים החמות ביותר מתאדות כשהעור שלנו נרטב, ומעבירות יחד איתן חום למים. האופן שבו החומר הזה פועל זהה. טיפות ההידרוג’ל הכלולות בחומר המורכב מושכות מים. חום מועבר מהמבנה למים, שם הוא אובד לאחר מכן באמצעות אידוי. המנגנון מגיב לנסיבות הטמפרטורה מכיוון שהשפעה זו מתרחשת במהירות רבה יותר בטמפרטורות חמות יותר.

6. אשפה – אדריכלים ובוני סביבה חדשניים משתמשים בחומרים ממוחזרים כמו גרוטאות מתכת, קרטון ואפילו בקבוקי פלסטיק כדי לבנות מבנים חדשים עם טביעות פחמן מינימליות.

 

 

דילוג לתוכן