דף הבית » מדריך חומרי גלם כללי » כל מה שצריך לדעת על חומרי גלם לפלסטיק

כל מה שצריך לדעת על חומרי גלם לפלסטיק

חומרי גלם לפלסטיק

פלסטיק הוא סוג של פלסטיק המשמש לייצור שקיות ניילון, מיכלים ובקבוקים. הוא עשוי מפולימרים וניתן לייצר אותו ממגוון חומרים שונים.

הדבר הראשון שצריך לדעת על פלסטיק הוא שהוא לא זהה לפוליסטירן. פוליסטירן נמצא לעתים קרובות בכוסות קלקר, חומרי אריזה מוקצף, צלחות וקערות חד פעמיות. הוכח לפוליסטירן השפעות שליליות על הסביבה כאשר הוא נשרף או מושלך למזבלות.

הבדל נוסף בין A Plastic לפוליסטירן הוא שניתן למחזר פוליסטירן רק בדרכים מוגבלות ואילו פלסטיק ניתן למיחזור במגוון דרכים כולל דרך מרכזי מחזור או באמצעות תוכניות מיחזור ביתיות.

השימוש הנפוץ ביותר לפלסטיק הוא כחומר עמיד וזול לאריזה מכיוון שהוא קל משקל וניתן ליצוק לצורות רבות. סוגי הפלסטיק הנפוצים ביותר כוללים פוליאתילן טרפתלט (PET), פוליוויניל כלוריד (PVC), פוליפרופילן ופוליאתילן בצפיפות גבוהה (HDPE).

תאית, פחם, גז טבעי, מלח ונפט גולמי הם רק חלק קטן ממשאבי הטבע המשמשים כמרכיבי גלם בייצור פלסטיק כיום. פלסטיק יופק מפסולת, משאבים מתחדשים, או CO2 יותר ויותר בעתיד.

איך מייצרים פלסטיק צעד אחר צעד?

פלסטיק הוא חומר המשמש בתעשיות רבות, כגון בתעשיות הבנייה, הרכב והאריזה. הוא משמש גם בייצור של מגוון רחב של מוצרים, כגון רהיטים ואלקטרוניקה. פלסטיק עשוי מנפט או גז טבעי.

פלסטיק עשוי מתהליך שנקרא פילמור. פילמור הוא תהליך של שילוב מולקולות קטנות רבות ליצירת מולקולה גדולה.

התהליך מתחיל בחימום נוזל הנקרא מונומר. המונומר מחומם ולאחר מכן משולב עם כימיקל נוסף הנקרא יוזם. היוזם עוזר למונומר להפוך למוצק על ידי הוספת כמה אטומים אליו. אטומים אלו ידועים בתור רדיקלים, והם גורמים למונומר להיות פחות יציב מבעבר, מה שאומר שהוא יתפרק במהירות למולקולות קטנות יותר.

השלב האחרון בתהליך זה הוא הוספת כימיקלים נוספים לתערובת, מה שמקנה לה תכונות שונות כמו קשיות או שקיפות.

מהם 7 סוגי הפלסטיק?

פלסטיק הוא חומר סינטטי שניתן ליצור מחומרים אורגניים כמו נפט, פחם וגז טבעי. הוא נמצא בשימוש מאז סוף המאה ה-19 והפך לחלק חשוב מחיי היומיום שלנו. הוא משמש במגוון רחב של מוצרים כולל חומרי אריזה, מכשור רפואי, צינורות אינסטלציה ומוצרי בנייה אחרים. בנוסף לשימושים נפוצים אלה, הוא משמש גם לייצור סוגים מסוימים של בגדים וצעצועים.

פלסטיק הוא חומר שניתן לעצב לכל צורה. הוא משמש בהרבה דברים, כמו בקבוקי מים, קשיות ואריזות. יש לזה הרבה יתרונות, אבל יש לו גם כמה השפעות שליליות על הסביבה.

לפלסטיק יש הרבה יתרונות כמו היותו קל משקל וזול אבל יש לו גם כמה השפעות שליליות על הסביבה כמו אי פירוק ביולוגי מה שאומר שהוא לא יתפרק עם הזמן או יתפרק באופן טבעי.

פלסטיק הוא חומר שמשמש לייצור דברים רבים. ישנם סוגים רבים ושונים של פלסטיק כגון:

פוליאתילן טרפתלאט – PET

פוליוויניל כלוריד – PVC

פוליאתילן בצפיפות גבוהה – HDPE

פוליאתילן בצפיפות נמוכה – LDPE

פוליפרופילן – PP

פוליסטירן

אקרילוניטריל בוטאדיאן סטירן (ABS)

לכל סוג יש מטרה שונה לשימוש בייצור פריטים כגון מיכלי מזון או מוצרי אלקטרוניקה.

 

דילוג לתוכן