דף הבית » מדריך חומרי גלם כללי » חומרי גלם ויטראז’ים: טיפים חשובים ומקוריים

חומרי גלם ויטראז’ים: טיפים חשובים ומקוריים

ויטראז חומרי גלם

ויטראז’ הוא סוג של יצירות אמנות העשויות מחתיכות קטנות של זכוכית ועופרת. החלקים מחוברים יחד בצורה כזו שיצרו דוגמאות או תמונות. הדוגמאות או התמונות נוצרות על ידי שימוש בצבעים שונים של זכוכית.

הדוגמאות המוקדמות ביותר של ויטראז’ים מתוארכות למאה ה-5 לספירה באימפריה הרומית. הדוגמאות המוקדמות הללו היו זכוכיות שקופות ולא צבעוניות ששימשו כחלונות בבתים ובכנסיות. בימי הביניים חלונות ויטראז’ הפכו נפוצים יותר בכנסיות ובמבנים אחרים כשהחלו להיות מעוטרים בסמלים דתיים.

הטכניקה של יצירת ויטראז’ים כוללת הוספת חתיכות של זכוכית צבעונית, שקופה ושקופה למחצה לפיסת זכוכית שקופה. ניתן להשתמש בטכניקה זו בחלונות, פנלים או כל סוג אחר של אמנות.

ישנם סוגים וסגנונות רבים ושונים של ויטראז’ים שנוצרים ברחבי העולם. לחלקם יש נושאים דתיים כמו סצנות מקראיות או קדושים בעוד שאחרים נושאים חילונים כמו נופים או בעלי חיים.

חומרי הגלם בויטראז’ים מגוונים מאוד, אך ניתן לסווג אותם לשתי קבוצות: חומרים מסורתיים ומודרניים. חומרים מסורתיים כוללים אבקות עופרת, נחושת, כסף, זהב או פלטינה כדי ליצור צבע אטום אשר לאחר מכן נורה על פני הזכוכית כדי ליצור עיצוב. חומרים מודרניים משתמשים בכוסות שקופות עם תחמוצות מתכתיות כדי ליצור דפוס על גבי משטח הזכוכית שיכול לכלול גם צבעים אחרים כמו כחול קובלט או ירוק אזמרגד.

מה צריך כדי להתחיל לייצר ויטראז’ים?

ויטראז’ היא סוג של אמנות ודקורציה שנמצאת בשימוש במשך שנים רבות.

המונח ויטראז’ מתייחס לנוהג של עיטור חלונות בפיסות זכוכית צבעונית. הצבעים מתקבלים על ידי הוספת מתכות שונות, כמו נחושת, פח, עופרת וכסף, לזכוכית המותכת. לאחר מכן חותכים את פיסות הצבע לצורות קטנות ומסדרים אותן ברצועות עופרת המוחלות על מסגרת החלון.

ישנם סוגים רבים של חלונות ויטראז’ שניתן לסווג אותם לפי צבעיהם או לפי סוג הדימויים שהם מכילים.

יש כמה דברים שנדרשים כדי להתחיל לייצר ויטראז’, תזדקק לאספקה ​​הבאה:

חותך זכוכית.

פלייר רץ.

צבת גרירה/שבירה.

אבן שחיקה.

סרט נייר כסף.

לְרַתֵך.

מלחם.

שֶׁטֶף.

באיזה סוג זכוכית משתמשים עבור ויטראז’ים?

ויטראז’ היא צורת אמנות שנוצרת על ידי שילוב של צבעים שונים של זכוכית ולאחר מכן שריפה בחום. חלונות ויטראז’ נמצאים לרוב בכנסיות ובמבנים מפורסמים. חלונות הוויטראז’ עשויים גם מחתיכות קטנות יותר של זכוכית צבעונית הנקראות “טסרה”. לעתים קרובות מניחים את התאים האלה יחד עם רצועות עופרת כדי להחזיק אותם במקומם.

חלון ויטראז’ הוא יצירת אמנות המשתמשת בפיסות של חומרים צבעוניים ושקופים כדי לייצר תמונות או דפוסים, בדרך כלל מסיבות דתיות. המונח “מוכתם” מתייחס לשימוש בכל מספר של צבעים או פיגמנטים (במקור, בעיקר עופרת) שהתמזגו בבד בטמפרטורות גבוהות, לרוב לאחר הרכבת החלון.

סוג הזכוכית הנפוץ ביותר המשמש לוויטראז’ים הוא זכוכית אופלסנט. זכוכית אופלסנטית היא סוג של זכוכית בעלת מראה חלבי ואטום. הוא מיוצר על ידי הוספת מנגן ולעיתים תחמוצות מתכות אחרות לאצוות הזכוכית לפני הפריצה לצורה הרצויה.

זכוכית אופלסנט משמשת לעתים קרובות כקישוט בחלונות וסוגים אחרים של עבודות אדריכליות. זה יכול לשמש גם בתכשיטים, אגרטלים, כלי שולחן וכו’.

 

 

דילוג לתוכן