דף הבית » מדריך חומרי גלם כללי » כל המידע על: חומרי גלם לתכשיטים

כל המידע על: חומרי גלם לתכשיטים

חומרי גלם לתכשיטים

תכשיטים הם פריט יוקרה, ולעיתים קרובות הם עשויים ממתכות יקרות, אבני חן ואבנים. חומרי הגלם המשמשים בתכשיטים משתנים בהתאם לסוג התכשיט.

שני סוגי התכשיטים העיקריים הם תכשיטי תלבושות ותכשיטי יוקרה. תכשיטי תלבושות יכולים להיות עשויים מכל חומר ולעתים קרובות יש רק כמות קטנה של ציפוי זהב או כסף. לתכשיטים יוקרתיים יש בדרך כלל יותר ציפוי זהב או כסף מאשר תכשיטי תלבושות. תכשיטני תלבושות משתמשים בחומרים נוחים יותר כמו פלסטיק, זכוכית, עץ ושרף כדי ליצור את היצירות שלהם. תכשיטנים משובחים משתמשים בחומרים יקרים כמו יהלומים, אודם, אמרלד, פנינים ופלטינה כדי ליצור את היצירות שלהם.

תכשיטים עשויים ממגוון חומרי גלם, לרבות מתכות, פלסטיק ואבני חן. מתכות הן החומר הנפוץ ביותר בשימוש בייצור תכשיטים. לעתים קרובות הם משולבים עם חומרים אחרים כגון אבני חן כדי ליצור עיצובים חדשים.

להלן רשימת חומרי הגלם המלאים לתכשיטים:

  1. כסף
  2. זהב
  3. פלטינה
  4. טיטניום
  5. מתכות בסיסיות
  6. פנינה
  7. מעטפת
  8. זרעים ואגוזים
  9. עץ
  10. אבן
  11. זכוכית
  12. אקריליק, שרף ופלסטיק
  13. חימר: קרמיקה, פורצלן

באיזה כימיקל משתמשים לייצור תכשיטים?

תכשיטים עשויים ממגוון חומרים. הפופולריים ביותר הם זהב, כסף ופלטינה. חומרים אלו משמשים בגלל העמידות והיופי הטבעי שלהם. תכשיטים יכולים להיות עשויים ממתכות אחרות כמו נחושת או פליז, אבל למתכות אלה אין את אותה משיכה כמו לשלוש הראשונות.

תכשיטים עשויים לפעמים גם מאבני חן. אלה נמצאים ונכרים לעתים קרובות במדינות שונות ברחבי העולם. אבני חן משמשות כי יש להן צבעים ייחודיים שלא ניתן למצוא בחומרים אחרים כמו זהב, כסף או פלטינה.

תרכובות כימיות משמשות לייצור תכשיטים. כימיקלים אלו הם ציאנידים, חומצות, ממיסים, גזים דחוסים, אבק השקעה, תרכובות ליטוש והלחמות.

אילו מתכות לא טובות לתכשיטים?

זו שאלה שמעצבי תכשיטים רבים שואלים את עצמם כשהם מעצבים את היצירה הבאה שלהם. ישנם סוגים רבים של מתכות שתוכלו להשתמש בהן לתכשיטים, אך לא כולן טובות להכנת חלקים.

כסף וזהב הם שניהם מתכות נהדרות לשימוש לתכשיטים מכיוון שיש להם ערך גבוה והם לא מוכתמים בקלות. עם זאת, מתכות אחרות כגון נחושת עלולות להכתים בקלות ואין לה ערך זהה לכסף או זהב.

יש הרבה מתכות שאינן טובות לתכשיטים. מתכות אלו עלולות להיות מסוכנות ללובש אותן מכיוון שהן עלולות לגרום למספר בעיות בריאותיות.

מכיוון שניקל היא האלרגיה למתכות השכיחה ביותר, מי שעונד תכשיטים ורגיש למתכות צריך להימנע מחומרים אלו. ניקל, אבץ ונחושת נכללים בדרך כלל בסגסוגות ניקל-כסף.

מהי המתכת הבטוחה ביותר לתכשיטים?

על מנת להבטיח את בטיחות התכשיטים שלך, חפש חומרים המוכרים כלא רעילים, כגון:

100% זהב.

100% כסף

נירוסטה לשתלים ברמה כירורגית

Vermeil (צורת ציפוי שמשתמשת בזהב טהור או כסף) (סוג של ציפוי המשתמש בזהב או כסף טהור)

רכיבים נטולי מתכת כמו עור, בד או חרוזי זכוכית

 

דילוג לתוכן