דף הבית » מדריך חומרי גלם כללי » כל מה שצריך לדעת על: חומרי גלם לקרמים

כל מה שצריך לדעת על: חומרי גלם לקרמים

חומרי גלם לקרמים

קרמים קוסמטיים הם סוג של מוצר טיפוח העור המשמש לשיפור המראה והבריאות של העור. ישנם סוגים רבים ושונים של קרמים שניתן להשתמש בהם למטרות שונות. הם נועדו לשפר את המראה והמרקם של העור על ידי הפחתת קמטים, כתמי גיל, אקנה וכו’.

ישנם שני סוגים עיקריים של קרמים קוסמטיים: לחות ואנטי אייג’ינג. בקרמי לחות משמשים בדרך כלל כדי למנוע את התייבשות העור, בעוד שמשחות אנטי-אייג’ינג מנוסחות בדרך כלל עם מרכיבים המפחיתים קמטים, מגבירים את הגמישות ומזרזים את תחלופת התאים. קיים גם סוג שלישי שנקרא קרם קמטים אשר נועד להפחית קמטים בפנים על ידי שימוש במרכיבים כמו רטינול או חומצות אלפא הידרוקסיות.

יש אנשים שמשתמשים במוצרים אלה כחלק משגרת היומיום שלהם על מנת לשמור על עור בריא או לטפל במצב קיים כמו אקנה או אקזמה. אחרים פשוט משתמשים בהם לפעמים כשהם צריכים תיקון זמני לבעיה כמו יובש או קמטים סביב העיניים.

המרכיבים הנפוצים ביותר בקרמים לקוסמטיקה כוללים שמנים, שומנים ומים. חלק מהקרמים מכילים גם אלכוהול, גליצרין, שעווה וחומרים מתחלבים. מים וחומרים מרככים כגון שמן מינרלי או נפט; תערובת זו מכונה בסיס משחה. מרכיבים אחרים יכולים לכלול נוגדי חמצון כגון ויטמין A או E; חומרים אנטי דלקתיים כגון דיקלופנק או איבופרופן; אנטיביוטיקה כגון קלינדמיצין; רטינואידים כגון טרטינואין, איזוטרטינואין או רטינול; ולוז מכשפות.

באילו כימיקלים משתמשים בקרם פנים?

קרם פנים הוא קוסמטיקה הנמרח על עור הפנים כדי להעניק לחות, הגנה ובאופן כללי לשפר את מראה העור. קרם פנים נמרח בדרך כלל לאחר הניקוי ולפני מריחת האיפור.

קרם פנים טיפוסי מכיל חומר מרכך אחד או יותר, כגון גליצרין, פטרולאטום, שמן מינרלי או לנולין; נוזל על בסיס מים; וחומר מתחלב כמו לציטין או סורביטן סטארט. יש אנשים שמשתמשים בהם כחלק משגרת הבוקר שלהם על מנת לגרום לעור שלהם להרגיש רענן. אחרים עשויים להשתמש בהם בלילה כחלק משגרת הלילה שלהם על מנת להזין את עורם בזמן שהם ישנים. ניתן למצוא קרמים לפנים בכל בית מרקחת במחיר נמוך יחסית ולעתים קרובות משווקים עם טענות לגבי כמה צעיר יותר הם יגרמו למישהו להיראות.

קרמים לפנים הם מוצר קוסמטי הנמרח על הפנים. הם משמשים להענקת לחות והגנה על העור. המרכיבים העיקריים בקרמים אלה הם מים, שמן וצורה כלשהי של מתחלב. מים מספקים לחות בעוד השמן עוזר לשמור על מאזן הלחות של העור. מתחלבים עוזרים למנוע מהשמנים והמים להיפרד לשתי שכבות כאשר הם באים במגע זה עם זה.

ישנם מגוון כימיקלים המשמשים בקרמים לפנים. כימיקלים אלה כוללים:

– שמן

– מתחלבים וחומרי שטח

– חומרי הקצפה

– חומרים משמרים

– נוגדי חמצון

– חומרי לחות

– קרמי לחות

המרכיבים המרכיבים קרם יכולים להפוך אותו לטוב או רע לעור; הסיבה לכך היא שיש להם השפעות שונות על העור ויתרונות שונים להציע. אנשים מסוימים עשויים להיות אלרגיים למרכיבים מסוימים המשמשים בקרמים לפנים ועליהם להתייעץ עם רופא עור לפני השימוש במוצרים המכילים מרכיבים אלה.

 

דילוג לתוכן