דף הבית » מידע מקצועי » בריטניה הסתמכה על ייבוא ​​חומרי גלם: דברים שכדאי לדעת

בריטניה הסתמכה על ייבוא ​​חומרי גלם: דברים שכדאי לדעת

בריטניה הסתמכה על ייבוא ​​חומרי גלם: דברים שכדאי לדעת

היה צורך לבריטניה לייבא משאבים גולמיים. המהפכה התעשייתית הונעה קדימה על ידי הזמינות של משאבים גולמיים מכל המושבות של האימפריה הבריטית. משאבים אלו כללו צמר מאוסטרליה וזהב; כותנה, סוכר וטבק מאמריקה; זהב ויהלומים מאפריקה; תבלינים, בד ותה מהודו; וזהב ויהלומים מאוסטרליה.

להלן סרטון שמראה מה מייבאת בריטניה חומרי גלם:

מאיפה השיגה בריטניה את חומרי הגלם שלה?

האימפריה הבריטית נבנתה על גב המסחר. בריטניה ייבאה חומרי גלם מכל העולם, ולאחר מכן ייצאה מוצרים מיוצרים.

משאבים אלו כללו צמר מאוסטרליה וזהב; כותנה, סוכר וטבק מאמריקה; זהב ויהלומים מאפריקה; תבלינים, בד ותה מהודו; וזהב ויהלומים מאוסטרליה.

מה עשתה בריטניה עם חומרי הגלם?

תרגול המרקנטיליזם היה אחד האמצעים שבאמצעותם ניסתה בריטניה הגדולה להגן על האינטרסים שלה בעולם החדש. לאחר מכן הועברו חומרי הגלם לאנגליה, שם הם עברו עיבוד נוסף כדי להפוך למוצרים מושלמים. לאחר מכן, הסחורות הללו הפכו לייצוא ונשלחו חזרה למושבות, שם קנו אותן בסופו של דבר המתיישבים.

על איזה חומר גלם הסתמכה בריטניה הכי הרבה עבור התפוקה התעשייתית שלה?

כריית פחם הייתה אחת התעשיות החשובות בבריטניה. הוא סיפק דלק עבור מנועי הקיטור ותחנות הכוח הפחמיות.

כריית פחם בבריטניה הייתה תעשייה שהייתה תלויה בחומר גלם אחד, פחם. הפחם שימש למטרות רבות: כדלק למנועי קיטור ותחנות כוח פחמיות, כמרכיב בייצור פלדה, כממס ולהפקת גז לחימום ובישול.

מאיפה השיגה בריטניה את רוב הכותנה הגולמית שלה?

רוב אספקת הכותנה הגולמית של בריטניה הגיעה מהמושבות האמריקאיות ומאיי הודו המערבית, בהתאמה. תעשיית הכותנה בבריטניה הייתה תלויה מאוד בזמינות של אספקה ​​זו של חומרי גלם.

כותנה הייתה אחד היצוא החקלאי החשוב ביותר של בריטניה. הכותנה הופקה במקור בקנה מידה תעשייתי במדינה זו, מה שהופך אותה לאומה הראשונה בעולם שעושה זאת. כותנה גולמית הייתה מצרך מכריע עבור האימפריה הבריטית, שהייתה תלויה באופן משמעותי באספקה ​​שהובאו מאיי הודו המערבית והמושבות האמריקאיות. בגלל הסתמכותה של בריטניה על כותנה גולמית, הסחורה זכה לכינוי “קינג קוטון”.

היכן ייבאה בריטניה חומרי גלם לתעשיות הכותנה שלה?

תעשיית הכותנה הבריטית הייתה אחת התעשיות החשובות בעולם. למעשה, זה היה כל כך חשוב שהודו הפכה למקור העיקרי שלה לכותנה גולמית.

מה יובא לאימפריה הבריטית?

האימפריה הבריטית הייתה אחת האימפריות החזקות בהיסטוריה. הם הצליחו לבנות את האימפריה שלהם באמצעות מסחר, כיבוש וקולוניזציה. האימפריה הבריטית הצליחה לייבא דברים רבים ממדינות אחרות שהם יכלו לסחור איתן. חלק מהיבוא הפופולרי יותר היו קני סוכר, תה, משי, ציורים, אמנות, תכשיטים, סוכר וטבק.

מדוע הבריטים רצו שההודים ייצאו חומרי גלם?

בסופו של דבר, הבריטים רצו בהודו עבור משאביה כדי שיוכלו לבנות בה מפעלים. המשאבים שנמצאו בהודו נשלחו לבריטניה הגדולה, שם הפכו לסחורות מיוצרות והופצו ברחבי העולם. זה לא צריך להתפלא שלסחורות מיוצרות הייתה החזר גבוה יותר על ההשקעה ממשאבים גולמיים.

דילוג לתוכן