דף הבית » מדריך חומרי גלם כללי » חומרי גלם באוקראינה: כל מה שחשוב לדעת

חומרי גלם באוקראינה: כל מה שחשוב לדעת

אוקראינה חומרי גלם

אוקראינה היא מדינה במזרח אירופה, הגובלת ברוסיה במזרח ובצפון מזרח, בלארוס בצפון מערב, בפולין, סלובקיה והונגריה במערב, וברומניה ומולדובה בדרום מערב. אוקראינה חברה במועצת אירופה מאז 24 באוקטובר 1996. היא חברה מייסדת של GUAM (הארגון לדמוקרטיה ופיתוח כלכלי) וכן הכוח המניע העיקרי שלה. אוקראינית היא שפה רשמית באוקראינה לצד רוסית שיש לה מעמד של “שפת מדינה”.

אוקראינה מדורגת בין אחד מיצרני החיטה המובילים בעולם. הוא מייצר גם שמן חמניות ותירס. אוקראינה היא יצואנית גדולה במגזרים כמו עפרות ברזל, פחם, מכונות וציוד תחבורה. לאוקראינה יש היסטוריה ארוכה של ייצור חקלאי והיא מייצאת חומרי גלם כמו פחם, עפרות ברזל, גז טבעי ופלדה. במדינה יש גם מרבצים עשירים של עפרות מנגן, נחושת, ניקל ואבץ. יש לה את מאגרי הגז הטבעי השני בגודלו בעולם אחרי רוסיה.

מהו הייצוא העיקרי של אוקראינה?

הייצוא העיקרי של אוקראינה הוא מוצרים חקלאיים. אוקראינה היא אחת הספקיות החשובות בעולם של חיטה. היא גם מייצאת הרבה דגנים אחרים, תירס ושיפון. תעשיית החקלאות של אוקראינה נשלטת על ידי חוות משפחתיות, המייצרות כ-80% מהמוצרים החקלאיים של המדינה.

חמשת היצוא המובילים מאוקראינה הם שמני זרעים (5.32 מיליארד דולר), תירס (4.89 מיליארד דולר), חיטה (4.61 מיליארד דולר), עפרות ברזל (4.27 מיליארד דולר), וברזל מוגמר למחצה (3.03 מיליארד דולר). מוצרים אלה נשלחים בעיקר לסין (7.26 מיליארד דולר), פולין (3.26 מיליארד דולר), רוסיה (2.97 מיליארד דולר), טורקיה (2.5 מיליארד דולר) ומצרים (2.39 מיליארד דולר).

מה אנחנו קונים מאוקראינה?

מדינת אוקראינה היא מדינה גדולה ומגוונת, עם תעשיות רבות ושונות. זוהי המדינה השנייה בגודלה באירופה, והמדינה הגדולה באירופה ללא קו חוף משלה. אוכלוסיית אוקראינה מונה למעלה מ-44 מיליון איש, עם צפיפות של 93 אנשים לקמ”ר.

אנחנו קונים הרבה דברים מאוקראינה מתוך 1.3 מיליארד דולר ביבוא מאוקראינה שעשתה ארה”ב ב-2019, מתכות בסיס היוו 59.0%, פריטים חקלאיים ל-12.0%, ומכונות ומכשירים מכניים ל-9.5%.

מה מפורסמת אוקראינה בייצור?

אוקראינה לא רק ידועה בהיסטוריה העשירה שלה, יש לה גם הרבה דברים מעניינים להציע. אוקראינה מפורסמת בהיסטוריה העשירה שלה, שראשיתה במאה ה-11. המדינה חוותה מלחמות וסכסוכים רבים לאורך מאות השנים וכעת היא מנסה להתאושש משנים של מהומה. גם באוקראינה יש מטבח מעניין, עם השפעות מרוסיה וממדינות אחרות באירופה. האוקראינים מפורסמים בהכנת בורשט, שהוא מרק העשוי מסלק, כרוב, תפוחי אדמה או גזר, שום ושמנת חמוצה.

האם באוקראינה יש הרבה חומרי גלם?

באוקראינה יש הרבה חומרי גלם. אוקראינה היא אחת הספקיות החשובות בעולם של עפרות ברזל ופחם. יש לו גם עתודות משמעותיות של מינרלים ומתכות אחרים, כולל זהב, כסף, טיטניום וכספית.

מיקומה האסטרטגי של המדינה במזרח אירופה, הגובל בים השחור ורוסיה, הופך אותה לנקודת מעבר חשובה למסחר בין אירופה לאסיה – במיוחד רוסיה.

 

 

דילוג לתוכן