דף הבית » כללי » כ-90% מבוגרי הקורס הזה עוברים את מבחן רשם הקבלנים

כ-90% מבוגרי הקורס הזה עוברים את מבחן רשם הקבלנים

מבחן רשם הקבלנים הוא שלב קריטי ומחייב בדרך אל הרישום בפנקס הקבלנים של משרד השיכון והבינוי. כלומר, ההסמכה כקבלן רשום. קבלנים רשומים זכאים לזכויות רבות כמו אפשרות להגיש הצעות למכרזים, העסקת עובדים זרים כחוק , וביצוע פרויקטים בהיקפים של מיליוני שקלים ויותר. רק כ-15% מהקבלנים שמבצעים את מבחן ההסמכה ללא קורס מכין , צולחים אותו בפעם הראשונה. אז מהו הקורס שמקפיץ את אחוזי ההצלחה לכ-90%?

קורסי הכנה למבחן רשם הקבלנים של “מכלל”

בשנת 2018 הוקמה חברת “מכלל – הכשרה מקצועית בע”מ”, בית הספר להכשרה מקצועית במקצועות הבניין. מכלל הוקמה מתוך מטרה להפוך את סביבת הקבלנים בישראל למקצועית ואיכותית, על ידי מתן כלים ועזרה לקבלנים ובעלי מקצוע נוספים בתחומי הבניין. בעזרת שיטת הוראה חדשנית ומקצועית “מכלל” בנו קורסים מקוונים שמכינים את הקבלנים בישראל לעבור את מבחן רשם הקבלנים בענפים כגון :  איטום (134), שיפוצים (131), אינסטלציה וכיבוי אש (190).

ממה מורכבים קורסי ההכנה למבחן רשם הקבלנים?

קורסי ההכנה של “מכלל” לקראת מבחני ההסמכה (המנוהלים ע”י רשם הקבלנים) מועברים על ידי המרצים המובילים בתחומם בארץ , ביניהם – אדריכלים, מהנדסים, עו”ד ועוד. המרצים סוקרים את כל החומר הדרוש למבחן ההסמכה בשילוב מצגות, סרטים, הדמיות, ושאלות תרגול רבות ומגוונות לטובת וידוא הבנת החומר הנלמד. הקורסים מתקיימים בסביבה מקוונת וא-סינכרונית. המשמעות היא שניתן לצפות בתכני הקורס מכל מקום ובכל זמן שנוח לכם 24/7 . בנוסף, תוכלו להתנסות במבחני תרגול שמסייעים בהפחתת לחץ לקראת הבחינה, וידוא הבנה של החומר והארת נקודות חוזקה וחולשה שלכם לקראת הבחינה.

למה רוב הקבלנים נכשלים במבחן רשם הקבלנים?

כאשר קבלנים צוברים מספיק ותק תעסוקתי על מנת להתחיל את תהליך ההסמכה לקבלן רשום, הם כבר התנסו בפרויקטים רבים ומרגישים שיש להם ידע מקצועי נרחב. אך חשוב לזכור : גם קבלן בעל ידע מקצועי רחב היקף לעתים לא מודע לעומק ומגוון הנושאים שבהם נוגע מבחן רשם הקבלנים.

כמובן שמבחן רשם הקבלנים נוגע לשאלות מקצועיות קרי :  מלאכות בניין, חומרי בניין, פרקטיקות עבודה, חישוב כמויות ועוד…. בנוסף מתמקד בנושא חשוב ביותר שזלזול בו מהווה סכנת חיים אמיתית – בטיחות וגהות. שאלות הבטיחות בכלל ענפי הבניה עליהם תבחנו מהוות פרק חשוב עם דרישת הציון הגבוהה ביותר. בנוסף, מבחן רשם הקבלנים נוגע בנושאים כמו דיני עבודה, חוזים, העסקת עובדים זרים, חשבונאות ועוד…. גם קבלן מקצועי ומנוסה צריך לבצע הכנה איכותית לקראת מבחן רשם הקבלנים על מנת להגדיל את סיכויי הצלחה כבר בניסיון הראשון.

בואו להיות חלק מה-90%

ההסמכה כקבלן רשום היא ההזנקה האמיתית של הקריירה שלכם. קבלנים רשומים זוכים ליתרון תחרותי אמיתי בשוק. הרישום בפנקס של רשם הקבלנים מהווה חותמת של מקצועיות ואמינות בשביל לקוחות פוטנציאליים. הוא מאפשר לקחת פרויקטים רחבי היקף ולהמשיך לצמוח, לעלות בדרגות הסיווג ולהגדיל רווחים כלכליים. על מנת למנוע כישלון במבחן והמתנה למבחן חוזר, מומלץ לבצע את ההכנה הראויה , כזו אשר הקורסים של “מכלל” מספקים. הניסיון המקצועי שלכם, יחד עם הליווי של נבחרת המרצים של “מכלל”, יובילו אתכם בבטחה אל צליחת מבחן רשם הקבלנים ואל עתיד מקצועי רווחי ומוצלח.

דילוג לתוכן